כל הטיפים לצילום מוצרים לבד – עשו זאת בעצמכם DIY​​

איך לצלם לבד מוצרים לאמזון?
איך לצלם לאינסטגרם?

איך לצלם פקשוט מושלם?
איך לצלם תמונות מקצועיות בסמארטפון?

כל הטיפים לצילום תמונות יפות ומושכות.


הקדמה
כולנו קונים היום בעיניים, דרך הרשת.
צילום מוצר מקצועי ותמונת מוצר טובה – ימכרו את המוצר יותר בקלות.
רוצילם ללמוד לצלם לבד?
ריכזתי עבורכם את כל השאלות עם קישור לתשובות, בתוכן העניינים

צילום מוצרים על רקע לבן
צילום פקשוט מקצועי

איך לצלם מוצרים לבד? כל השאלות וכל התשובות

כל מה שרציתם לשאול על צילום לאמזון


שאלות על צילום לאינסטגרם

 

כל השאלות הטכניות על צילום מוצרים

בתוכן הענינים תוכלו למצוא קישורים לכל התשובות
צלמו לבד – תהנו יותר ותחסכו כסף!

לוגו גוגל
לוגו גוגל
לוגו אמזון
לוגו אמזון
לוגו אינסטגרם.jpeg
לוגו אינסטגרם

תוכן עניינים

ֿאיך לצלם מוצרים לאמזון לבד? למה הצילום לאמזון כל כך חשוב?​


לתמונות של אמזון יש חלק חשוב במכירות, ולכן אמזון רוצה שיהיה ברור ללקוח מה הוא מקבל. כך גם אנו נמכור יותר, יהיו פחות החזרות והקונה יהיה מרוצה יותר.

מתוך סט התמונות שאנו מצלמים יש תמונה מובילה, היא זו המופיעה בתוצאות החיפוש וזו התמונה הראשונה שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו רואים. ככל שהתמונה הזו תהיה טובה יותר ומושכת, כך זה יעזור לנו להתבלט ע״פ אחרים ולעודד אותם ללחוץ, ולעבור לדף המוצר שלנו. וכך להתקדם עוד צעד למכירת המוצר.

בדף המוצר אנו נותנים עוד מידע לקונה ועוד תמונות המבהירות ומפרטות את המוצר.
כשאתם מצלמים את המוצר תשאלו את עצמכם, איך הייתם רוצים לראות פירוט של המוצר?
תחשבו בעיניים של הקונה, מאילו זוויות יהיה לו הכי קל להבין מה הוא קונה, מה הוא היה רוצה לראות? ולמה כדאי לו לקנות את המוצר שלכם.

ככל שהתמונות יהיו יותר ברורות מפורטות ומושכות, כך יגדלו הסיכויים שהקונה יבין וירצה לקנות.
כך הוא יקבל בדיוק את מה שקנה, זה יחסוך הפתעות והחזרות ש״מלכלכות״ את המכירה שלכם באמזון.

צילום מוצרי קוסמטיקה
צילום מוצר

מה הדרישות של אמזון לתמונות?

אמזון מקבל 4 סוגי קבצים: jpg, gif, tiff, png

פורמט JPG

JPG הינו אחד הפורמטים הנפוצים ביותר. הוא ניתן לכיוון ברמת הדחיסה ועושה עבודה מצויינת מבחינת משקל.
פחות מתאים לטקסטים שרטוטים וקוים דקיקים. מתאים בעיקר לדחיסת תמונות עם עומק צבע רב.

פורמט GIF
רמת דחיסה מעולה, מתאים להנפשת תמונות על ידי חיבור סדרת גיפים.
יודע לשמור עם רקע שקוף. דוחס תמונות בעומק 256 צבעים.

פורמט PNG
כמו GIF, אבל יכול לשמור את כל סקלת הצבעים.
מסוגל לשמור רקע שקוף. דחיסה טובה אבל לא משתווה ליכולות של  JPG.

פורמט TIFF
פורמט המיועד לשמור על איכות גבוהה לדפוס, הוא אינו דוחס את התמונות.
תומך בשכבות ובשקיפויות.

FILE format
פורמט תמונה לאמזון

באיזה שם לשמור קבצים לאמזון?

שמות הקבצים לאמזון:
פורמט השמות של הקבצים לאמזון מתאר באופן קטלוגי את הקובץ וגם את חשיבותו. יש לזה חשיבות לאחר העלאת התמונות. פורמט השמות של אמזון מחלק לכל אות תפקיד. למשל, יהיה שם קטלוגי לתמונה הראשית ושמות עם התחלה דומה לתמונות הנוספות שבדף המוצר. אם המוצר מופיע בצבעים שונים אז יהיו אותיות ספציפיות המתארות את הצבע, וכך הלאה.
אם תרצו להתעמק בעניין המורכב הזה, ובחשיבות פורמט השמות של אמזון, חפשו בגוגל  ״ASIN.VARIANT.FILETYPE״ 

צילום מסחרי
לצלם נכון ולתת שם נכון

כמה תמונות כדאי לצלם לכל מוצר שרוצים למכור באמזון?

אמזון מאפשר להכניס עד 9 תמונות לכל מוצר. תמונה ראשית המופיעה בחיפוש, ועוד 8 תמונות בעמוד המוצר. מומלץ לנצל ולמלא את המכסה האפשרית, משמע כדאי לצלם ולהעלות 9 תמונות.

צילום מוצרים מאקרו
קלוזאפ מנגנון של שעון
צילום מוצרים מיכשור לניתוחים
מכשיר ניתוחים
צלם מוצרים
שעון

באיזו רזולוציה להעלות לאמזון את התמונות?

הדרישות של אמזון הן רזולוצית תמונה בגודל של לפחות 1,000 פיקסלים רוחב ו 1600 פיקסלים גובה.
מכיוון שלאמזון יש מנוע חכם המכווץ את התמונות בזמן העלתן, צלמו והעלו את התמונות ברזולוציה מקסימלית (לא יותר מ 10,000 פיקסלים) ובדחיסה מינימלית, והשאירו את העבודה למנוע החכם של אמזון; כך גם תנצלו את אופציית הזום שאמזון מספק להגדלת התמונות, משמע: הוא מציג אותן בקטן, אבל מאפשר לקונה להגדיל.

רזולוציה של פיקסלים
מה זה רזולוצויה

מאיזה זוויות וכיוונים כדאי לצלם את המוצר לאתר של אמזון?

לתמונה הראשית מומלץ לצלם ״פקשוט״ (״פקשוט״ – צילום נקי של המוצר עם או בלי אריזתו) על רקע לבן, ולעמוד המוצר להוסיף עוד כמה זוויות.
כמו כן מומלץ להוסיף צילומי תקריב (קלוז אפ) המתארים את הפרטים החשובים של המוצר.
בנוסף כדאי להוסיף גם צילומי אווירה, להראות את המוצר בסביבתו הטבעית,
לדוגמא: בושם בידי אישה, סט כלי עבודה בסביבת העבודה המתאימה, וכך הלאה.

מה הדרישות הטכניות לתמונות באמזון?

התמונה הראשית חייבת לענות על הדרישות הבאות:
התמונה חייבת להיות תמונה של המוצר בלבד ללא אובייקטים נוספים, ללא גרפיקה, טקסט ותמונות נוספות, המוצר בלבד על רקע לבן מושלם
הלבן צריך להיות בערכים מלאים של לבן (RGB  – 255, 255, 255)
התמונות חייבות להיות בפוקוס, מוארות בצורה מקצועית ובצבעים ריאליסטיים.
אין להשתמש בתמונת פוגעניות.
המוצרים צריכים להיות בגודל של 85% מהתמונה (כלומר, להשאיר שוליים לבנים מסביב למוצר). אם זוהי תמונה של ספר או תקליטור, אז אפשר למלא 100% מהפריים.
היא חייבת להיות תמונה ולא ציור או אילוסטרציה.
בתמונות משניות מומלץ להשתמש באותם חוקים אבל לא חובה; הן יכולות להיות גם תמונות אווירה על רקעים שונים, ויכולות להכיל גרפיקה וטקסט.

ממליץ לכם בחום לאמץ את חוקי אמזון  גם לצילומי פקשוט לאתר שלכם, שזהו בעצם צילום קטלוגי המראה את המוצר על רקע לבן

צילום מוצרים לאמזון
צילום מוצרים לאמזון

איך לצלם בצורה מקצועית לאמזון?

הצדדים הטכניים לצילום מוצר קבועים למדי, בין אם הוא מצולם לאמזון, לאתר, או לאינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות – בסופו של דבר, הצד הטכני של הצילום מאוד דומה.

הצדדים הטכניים לצילום מוצר דומים מאוד, בין אם הצילום מיועד לאמזון, לאתר, או לאינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות.
בהמשך למטה יש פסקאות המפרטות את הצד הטכני של הצילום.

צילום מוצרים לאמזון
צילום מוצרים לאמזון

איך לצלם לבד לאינסטגרם, תמונות מושכות ויפות?

כאשר אנו מצלמים תמונות לרשתות חברתיות הסיפור אחר.
הגולשים אוהבים לראות תמונות צבעוניות ומושכות.

כאן לא מדובר בצילום קטלוגי, ולכן רצוי לצלם את המוצר בסביבתו הטבעית.
אפשר גם לצלם את המוצר תוך כדי שימוש בו.
לדוגמה: בצילום צעצוע, לצלם ילד חמוד משחק עם הצעצוע. בצילום מצלמה, לצלם עם הצלם על רקע הסטודיו וכדומה.

תחשבו יצירתית ושדרגו את צילום המוצר לתמונה חווייתית של השימוש במוצר.
חשוב גם לזכור כי בחלק מהרשתות כמו אינסטגרם למשל, עדיף לצלם בפורמט ריבועי (1:1).
גם תמונות נקיות של פקשוט על רקע לבן יכולות לעבוד ברשתות אבל חשוב שיהיו ברמה גבוהה בצד הטכני של הצילום, ראו למטה פירוט על הצד הטכני של צילום ברמה גבוהה.

צילומי אווירה למוצרים
צילומי אווירה למוצרים

איך לצלם לבד מוצרים לאתר?

כאשר מדובר בצילום לאתר שלכם,  הבחירה היא בידיכם.
בדפים המופיעים בחיפוש מומלץ להכניס תמונות ברורות של המוצר. אפשר לצלם גם בסביבת העבודה אבל זה חייב להיות נקי.
"נקי" הכוונה שהמוצר יהיה ברור, מושך ואטרקטיבי, והוא יהיה הנושא המרכזי בתמונה.
בדפי המוצר הפנימיים אפשר כבר להכניס גם קלוז אפ וגם תמונות אווירה.
על הצד הטכני של צילום מקצועי תוכלו לקרוא למטה

צלם פקשוטים ותיקן
צילום פקשוט נקי

איך לצלם פקשוט מושלם?

איך להגיע לתוצאה מושלמת?

בכדי לצלם תמונה מדוייקת, טובה ומושכת שתמכור הרבה, כדאי להקפיד על:

קומפוזיציה נכונה, תאורה מדוייקת, רקע נכון, הדגשת המוצר, זוית צילום נכונה, ולערוך את התמונה בצורה מושלמת.
אז בואו נראה איך עושים כל דבר.

באיזו זווית הכי טוב לצלם מוצרים?

אם מדובר בפקשוט, מאד תלוי מה המוצר.
אם זה מוצר עומד אנכית כמו ספריי, בקבוק, צנצנת וכדומה, רצוי לצלם באחת משתי האופציות הבאות:
צילום קטלוגי – כוונו את מרכז הפריים לגובה המוצר כאשר ניתן לראות קצת מהמשטח של החלק העליון (מכסה, פקק וכו).
לקבלת צילום יצירתי מושך ומאדיר, הנמיכו את המצלמה מגובה המוצר – זה מגדיל אותו ונותן תחושה של משהו אדיר וגדול מאיתנו.
יש כמובן מוצרים שצריך ורצוי לצלם מעיני המתבונן – 45 מעלות, או ב״טופשוט״ (מלמעלה),
הכל תלוי במוצר, ואיך הוא יראה הכי טוב.

זווית צילום נכונה
זווית צילום נכונה

למה הצילום נראה מעוות?
באיזו עדשה להשתמש?

לצלם מוצר עם סמארטפון? – כאן הבעיה
אם אתם מצלמים מוצר עם סמארטפון, לרוב הוא יראה מעוות.
הסיבה לכך נעוצה בעדשה.
עדשת הסמארטפון היא עדשה רחבה והתוצאה נראית מעוותת.
תוכלו להעביר את הסמארט למצב של 'זום' חלקי ואז תתרחקו מהמוצר, והעיוות ייקטן.

עם איזו עדשה כדאי לצלם מוצרים?
לצילום מוצרים כדאי להשתמש בעדשה מעל 80 ממ.
מצלמים מוצר בנייד?
השתמשו בעדשת הטלה שיש בנייד, כי בחירת הברירה בסמארטפון היא עדשה רחבה משמעותית.
אם אין לכם אופציה כזו ניתן לרכוש בזול עדשות שמתלבשות על הנייד ולצלם בעזרתן. 

עדשה לסמארטפון
עדשה לסמארטפון

על איזה רקע כדאי לי לצלם מוצרים?

עבור ״פקשוט״ (״פקשוט״ – צילום נקי של המוצר עם או בלי אריזתו) קלאסי רצוי לצלם על רקע לבן. 
במיוחד אם התמונות מיועדות לאמזון, כדאי ורצוי להגיע ללבן מלא (RGB – 255,255, 255 ).

איך לקבל רקע לבן?

בכדי להגיע ללבן מלא כדאי להרחיק את המוצר מהרקע, בכדי להאיר בנפרד את הרקע ובנפרד את המוצר. 
ההרחקה בין הרקע למוצר חשובה, בכדי לא להשפיע עם החזרי אור אחד על השני.
אם אינכם יכולים להאיר בנפרד את הרקע והוא אינו יוצא לבן ממש, 
ניתן אח״כ בעריכה, להפריד את הרקע מהמוצר ולהלבין רק את הרקע.

אמזון לא אוהב רקע שאינו לבן מוחלט!

צלם מוצרים לבן על לבן
מוצר על רקע לבן

רקע לצילום אווירה צריך להיות מותאם לטיב המוצר

אנו רוצים התאמה מלאה שתיצור דו שיח עם המוצר.
לדוגמא, צילום של בקבוק יין אדום על רקע אדום גרדיאנטי עם כיתוב מוזהב, המעניקים תחושת יוקרה.

צילום מוצרים בקבוק יין
רקע עם מדרג

מה עדיף, לצלם מוצר בודד או קבוצת מוצרים?

כמובן שכדאי לצלם גם וגם!! רק חלוקת התמונות משתנה ממקום למקום. בחלק הקטלוגי אנו נציג כל מוצר באופן בודד על רקע אחיד. בשאר המקומות נשתמש גם בתמונות אווירה המתארות את המוצר בתוך סביבתו, גם בקלוז אפ המתאר את השימוש המדויק במוצר ועוד.

איך לצלם מוצרים באור טבעי ללא תאורה?

כאשר אנו מצלמים ללא תאורה מלאכותית, יהיה קשה יותר לקבל תמונות המוארות היטב, מכיוון שאין לנו שליטה על האור.

מקור האור הוא השמש או החלון, וזה אומר שיש אור מכיוון אחד בלבד.
אם אין בידכם תאורה בכלל, השתדלו לצלם במקום מואר ככל האפשר, החל משעתיים לאחר הזריחה ושעה עד שעתיים לפני השקיעה,  אז השמש במלוא עוצמתה.
השתדלו לא לצלם בשמש ישירה, כי אז התמונות יוצאות קונטרסטיות מידי.

עדיף לצלם קרוב לחלון כך שהאור הנכנס יהיה בזוית אל המוצר והרקע, וייצור עניין ותחושת תלת מימד. אם הצד השני של המוצר נראה כהה מידי,
הוסיפו לוח לבן (רפלקטור) כל שהוא מהצד, כך שיחזיר וימלא קצת אור (ראו תרשים בצד).

צילום מוצרים באור טיבעי
צילום מוצרים באור טיבעי

איך לצלם מוצרים עם תאורה ביתית?

כמובן שאם יש לכם קצת תאורה בבית, זה עדיף.
רק אז, אתם מתחילים להסתבך עם גוון האור. ואין הכוונה לחום במעלות אלא לחום המשנה את הגוון של האור.
לשמש יש גוון כחלחל 5600K (מעלות בסולם קלווין), לתאורה ביתית (נורת טונגסטן) 3200-3400K,
ויש גם לדים המאירים באור לבן.
חשוב לצלם עם נורות באותו גוון ולאחר מכן לאזן את צבעוניות של התמונה על פי הלבן, שהלבן יהיה לבן ולא צהבהב. ניתן לעשות זאת גם בצילום, אך יותר פשוט בעריכה על המחשב.

סולם קלווין - טמפרטורת האור
סולם קלווין - טמפרטורת האור

איך לצלם עם פלאשים (מבזקים)?

אם יש לכם 3-4 פלאשים שיודעים להסתכרן להאיר יחד עם החשיפה, זה כבר מתחיל להתקרב לצילום מקצועי.
במקרה כזה כדאי להאיר את הרקע עם פלאש אחד או שניים, להרחיק את המוצר מהרקע.

את המוצר כדאי להאיר עם פלאש אחד ראשי בזווית של 45 מעלות ומצד שני, להוסיף תאורת מילוי. אפשר להשתמש בפלאש המאיר קצת פחות, או בלוח לבן שיחזיר וימלא אור בצידו השני של המוצר.

כמות המשחק בהעמדת הפלאשים והתאורה היא כמעט אין סופית. ככל שתצלמו ותנסו יותר, כך תבינו יותר מאילו זוויות להאיר, מתי להשתמש באור ישיר ומתי באור רך, ואיך זה משפיע על נראות המוצר בתמונה. 

צילום מוצרים עם פלאש

איך לצלם מוצרים עם קופסת אור?

אם אתם מצלמים מוצר שיש לו השתקפויות כמו תכשיט, שעון וכו', אפשר לקנות קופסת אור; זהו אחד הפתרונות הטובים לצילום עצמי וזו לא השקעה גדולה.
אפשר לקנות קופסת אור עם לדים מובנים מבפנים וכל שנותר הוא לחבר לחשמל ולצלם.
זה מאד נוח לשימוש עצמי עם תוצאה סבירה.
הקופסא מגיעה בגדלים שונים ואפשר לצלם בסמארטפון או במצלמה.
אין צורך בתאורה כי הקופסה מגיעה עם תאורת לדים מובנת


לבעלי תאורה ופלאשים יש גם קופסת אור המכוסה כולה בבד לבן חצי שקוף עם דלת/רוכסן המאפשרת להכניס פנימה את המוצר ובנוסף, חור יעודי המאפשר להשחיל פנימה את עדשת המצלמה.
את התאורה מציבים בשני צידי האוהל הלבן מבחוץ
וכך המוצר מקבל אור רך, וכולו משתקף בלבן של האוהל.

אוהל אור עם לדים 01
אוהל אור עם לדים 01
אוהל אור עם לדים 02
אוהל אור עם לדים 02

איך לצלם תמונת חדות?

חשוב להציג תמונות חדות וברורות.
השתמשו בחצובה. האירו עם כמה שיותר אור.
אם אתם מצלמים לא באוטומט ובלי חצובה, השתדלו לצלם במהירות של לפחות  1/125 של שניה. חשוב מאוד לכוון את הפוקוס במדויק על המוצר, ולהשתמש בצמצמים בין 8 ל-16.
כמובן שעדיף לא להגזים, הכי טוב לצלם ב 100 ASA.
במצלמות ביתיות תוכלו לעלות גם ל-400 ASA אבל מעבר לזה תקבלו גריין לא נעים בפריים. במצלמות מקצועיות וחדישות אפשר לצלם ב- ASA גבוה יותר.

צלם מוצר
צלם מוצר

האם כדאי להשתמש בחצובה לצילומי מוצר?

חד משמעית, כן. חשוב לצלם עם חצובה כי זה יתרום לזווית קבועה ואחידה של המוצרים, ולצילום חד יותר.

גם אם אתם מצלמים בסמארטפון, ניתן לקנות בזול חצובות המיועדות לניידים.
צילום בנייד עם חצובה ישפר את חדות התמונה.

צילום עם חצובה מאד עוזר כאשר אתם מצלמים סדרת מוצרים, כי אז המצלמה והתאורה מכוונים נכון, וכל מה שנותר זה רק להחליף את המוצרים על הסט או בקופסת האור, ולהקליק.

חצובה לסמארטפון
חצובה לסמארטפון

איך לבנות תהליך נכון לצילומי המוצרים?

אם יש לכם הרבה פקשוטים לצלם, הייתי ממליץ לעבוד בצורה מסודרת.
כוונו את המצלמה על חצובה אל מול הרקע וקבעו את הזווית והפריים האחיד שתתנו לכל המוצרים.
לאחר מכן כוונו את החשיפה ואת התאורה הנכונה.
לבסוף, לאחר שקיבלתם תמונה מושלמת של המוצר הראשון, תוכלו רק להחליף בין הפריטים ולהקליק, כך תקבלו צילום קטלוגי אחיד לכל המוצרים.

צילום מאקרו סטנט מדינול
צילום מאקרו סטנט מדינול

איך לערוך נכון את התמונות?

הכי טוב זה לתת למישהו שמבין ומכיר תוכנות עריכה מקצועיות לתמונות, כמו לייטרום ופוטושופ.
גם תמונה שצולמה בנייד על רקע לבן, בעריכה טובה אפשר להלבין את הרקע ללבן מלא ולטפל בצבעוניות ובאור של המוצר.
ישנן תוכנות בנייד שעוזרות לטפל בתמונה, אפשר לקבל תוצאה סבירה גם בהן.
היום עם תחילת עידן ה AI (בינה מלאכותית) יש יותר ויותר תוכנות שעוזרות לנו לעשות את העבודה.
אפל אפילו הכניסו כבר לאייפון 14 את היכולת בנגיעת אצבע על הדמות בתמונה, להפריד את המצולם מהרקע.

לייטרום קלאסיק לוגו

איך לצלם מוצרים בסמארטפון?

טיפים לתמונות חדות בנייד

אם אין לכם את כל אלה ואתם מצלמים עם נייד, צלמו בסמארטפון בצורה חכמה.

אם יש לכם הרבה מוצרים שווה לקנות קופסת אור ואח״כ לערוך את התמונות בתוכנת עריכה טובה.
כדאי מאד לצלם עם חצובה קטנה שתייצב את הנייד.
אם יש לכם בנייד אופציה לשלוט במהירות וחשיפה – השתמשו בה, מהירות גבוהה וצמצמם סגור יתנו חדות מקסימלית.
ואל תשכחו!!!
לנקות את העדשה של הנייד. העדשה של הנייד מקבלת הרבה לכלוך ושומנים מעצם הנגיעה בה ולכן כדאי אחת לכמה זמן לעבור עם בד יבש ולנקות את העדשה.
תתפלאו כמה שזה משפיע על נראות התמונות.
אם אתם לא משתמשים בחצובה, השתדלו להחזיק בשתי ידיים ולהיות יציבים ככל האפשר. אם ניתן, השעינו את המרפקים על חפץ יציב, להקטנת הרעידות. 

היכנסו להגדרות והפעילו קווי רשת, הם יעזרו לכם בבניית קומפוזיציה נכונה.

שימו לב שהפוקוס נמצא אמנם על המוצר (לראות את הריבוע של הפוקוס במקום הנכון – על החלק הנכון של המוצר)

לחלק מהסמארטפונים יש שליטה בחשיפה; ברובם מופיע סימן של שמש או מנורה שמאפשר למשוך ממנו סקלה למעלה או למטה, המאירה או מחשיכה את התמונה. אם יש לכם את האופציה הזו השתמשו בה. הימנעו ככל האפשר לעבוד באוטומט.

עדשת אייפון 14
עדשת סמארטפון (צילום - אפל)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *