כל התשובות בנושאים שסביב צילום מוצרים מקצועי

צילום מוצרים מקצועי וצילום מוצר 360, או צילום פקשוט על רקע לבן, הם תחומים חשובים מאד.
כל מי שרוצה למכור היום, בין אם זה דרך אתר, ובין אם זה באמזון, חייב להציג תמונות מוצרים מקצועיות.
מה המחירון? האם כדאי לצלם לבד? ואיך לעשות את זה נכון?

צילום מוצר על רקע לבן
צילום מוצר מקצועי

מתי ולמה לצלם על מוצרים על רקע לבן?
איך לצלם לבד צילום מוצרים לאמזון?  – האם עדיף לצלם עם צלם מקצועי?
איך לבחור צלם מקצועי?
צילום מוצר 360 – אפשר גם לבד?
סטודיו צילום מוצרים – איך לבחור נכון?
איך לצלם מוצר 360?
צילום מוצרים מחירון אמיתי?
קורס צילום מוצרים – מה המחיר, איך, ואיפה כדאי?
צילום מוצרים לאתרי אינטרנט מחיר?

תוכן עניינים

איך לצלם מוצרים לבד
טכניקות צילום DIY – המדריך המלא

מה זה פקשוט?

פקשוט הכוונה לצילום מוצר, עם או ללא האריזה. רק המוצר נקי על רקע לבן צחור.
צילומי פקשוט מצולמים בד״כ בזווית קבועה כמו צילום קטלוגי.
כאשר אנו מצלמים לאמזון, כדאי לצלם מכמה זוויות, כך הקונה יבין בדיוק מה הוא מקבל.

צילום מוצרי קוסמטיקה
צילום פקשוט מורכב

צילום מוצר לאמזון – מה החשיבות?

התמונות לאמזון צריכות להיות אינפורמטיביות ככל האפשר.
המטרה הראשית היא להניע לקנייה, ומצד שני לפרט עד כמה שאפשר,
כדי שהקונה ידע בדיוק מה הוא מקבל.
אמזון וגם המוכר מעוניינים שהקנייה תהיה מדוייקת.
שיהיו כמה שפחות החזרות
ולכן כדאי לדייק עם התמונות בכדי שהקונה יבין בדיוק מה הוא קונה.

התמונה הראשית תהיה תמונה מושכת ככל האפשר.
וזאת בכדי לגרום לקונה להכנס לעמוד המוצר שלכם ולא של המתחרים.

כאן נכנסת לפעולה מומחיות הצלם.
למרות שמדובר כביכול בצילום מוצר פשוט על רקע לבן,
צלם מקצועי יצליח לצלם תמונה שהכי תחמיא למוצר שלכם.

צילום מוצרים לאמזון
צילום מוצרים לאמזון

צילום מוצר 360 – אפשר גם לבד?

הסיפור כאן ממש פשוט.
כאשר אתם רואים צילום מוצר 360 מסתובב אלו בעצם תמונות בודדות שצולמו מסביב למוצר.
או יותר נכון המצלמה עמדה במקום והמוצר הסתובב על פלטה,
וצולם בזויות ומרחקים שווים, והתכנה מציגה בפניכם את התמונות האלו ברצף.


בכדי להציג באתר מוצר המסתובב 360 מעלות צריך לצלם את המוצר על פלטה מסתובבת.
אפשר לצלם 12, 24 או צילומים יותר.
ככל שתצלמו יותר כך התנטועה הסופית תהיה חלקה יותר.
צריך להקפיד לסמן לכם על הפלטה מרחקים קבועים.
לחלק את הקיף הפלטה למרחקים קבועים,
בכדי שזויות הצילום יהיו סמוכות ודומות זה לזה.
לאר מכן תוכלו בעזרת תכנה יעודית לחבר את כל הצילומים והם יוצגו באתר כמוצר מסתובב

איך לצלם מוצרים על רקע לבן?

הסוד של הרקע הלבן.
בכדי להגיע ללבן מוחלט צריך להאיר את הרקע הלבן עם מבזק חזק.
קחו בחשבון שאם המוצר קרוב לרקע הוא יקבל החזרים של לבן מהרקע שישפיעו עליו.
עדיף להגיע למצב שהרקע מורחק מהמוצר ואתם מאירים את הרקע בנפרד מהמוצר,
כך תשלטו עד כמה לבן מבלי להפריע לאור הנופל על המוצר.
אם אין לכם מבזקי סטודיו אפשר לצלם על רקע לבן
ובתהליך העיבוד להפריד את המוצר מהרקע ואז להלבין את הרקע ללבן..

צילום מוצרים עם פלאש
צילום מוצרים עם פלאש

איך לצלם עם הטלפון על רקע לבן?

מבחינת התאורה ההבדל בין צילום מקצועי לצילום עם הסמארטפון הוא שבסמארטפון אין לכם אפשרות לעבוד עם מבזקי סטודיו ואתם משתמשים בתאורת לדים או תאורה אחרת.
ישנם קופסאות אור מוכנות שניתן לקנות בזול ולצלם איתם, יש להם תאורת לדים מובנת – אז הרקע לא יצא לבן מושלם אבל אפשר לתקן את זה  בעריכה בפוטושופ, מכירים?

איך לבחור צלם מקצועי?

אין דבר טוב יותר שיעזור לכם לשפוט, כמו השוואה בין תמונות צילום מוצר של צלמים שונים – אני מזמין ומאתגר אתכם להעמיק ולבחון את תצלומי המוצר שלי, ולהשוות אותם לחלופות אחרות.
זכרו: ככל שתבחרו נכון יותר, תקבלו כלי שיווקי ויכולת מכירה אפקטיבית יותר. תמונה טובה תעזור לתהליך המכירה.

צילום מוצרים המחירון האמיתי?

יש צלמים המפרסמים צילום מוצר ב 50 שח לתמונה, או ב 10 ש״ח לתמונה.
אך באותיות הקטנות כותבים שהמחיר כזה הוא רק בכמויות גדולות יותר.
חשוב תמיד להבין כמה באמת עולה הצילום. 
מה שהכי הוגן בעיני הוא לדעת מראש כמה יעלו הצילומים.

יש המתמחרים לפי תמונה או מוצר בודד והטווח יהיה בין 10 ל 250 ש״ח לתמונה.
הטווח הוא כזה גדול כי זה תלוי בכמות הצילומים ובמורכבותם.

ככל שיש יותר צילומים וככל שהם פחות מורכבים המחיר ירד וההיפך!

אם מתמחרים ע״פ זמן כדאי להבין מהצלם לפני מהו סדר גודל של קצב הצילום ועד כמה הוא מורכב.

אפשר גם לקבל מחיר פיקס – זהו תמחור כולל לסה״כ ההפרוייקט.

לדוגמא אם תרצו לצלם 30 מוצרים בתהליך מהיר.
שזהו צילום פשוט על רקע לבן בו הצלם מכוון תאורה גלובלית,
ו״מריץ״ את כל המוצרים אחד אחרי השני –
אז המחירים ינועו בין 1200 ל 2000 ש״ח.
אבל אם תרצו לצלם פי 2 או יותר תוכלו להגיע לסדר גודל של:
2500 עד 3000 ל 100 תמונות טובות של מוצרים על רקע לבן.

צלם מוצרים
צילום שעון
צילום מוצר מקצועי
צילום מוצר מקצועי

לעומת זאת אם אתם צריכים לצלם צילומים מורכבים

כמו בקבוקים, שעונים ובכלל מוצרים שיש להם אלמטים משקפים,
שם יכול המחיר לטפס ל 180 עד 250 ש״ח לצילום בודד.
יכול להבטיח לכם שצלם מיומן ומקצועי יכול גם  לצלם כ 50 עד 60 תמונות מורכבות,
ביום צילום שעולה כ 3500 ש״ח ואם תעשו חישוב פשוט זה יוצא כ 60-70 ש״ח לתמונה מורכבת.

הכי חשוב זה להבין מראש סדרי גודל של מה תקבלו בעבור איזה מחיר?!


למרות המחירים המוזלים שאני נותן,
לעולם איני מתפשר על איכות לא פחות ממצויינת.
כל תמונה שאני חתום עליה היא תמונה מוקפדת.

כמה תמונות צריך לצלם לכל מוצר באמזון?

אמזון מאפשר להכניס 9 תמונות לכל מוצר. תמונה ראשית ועוד 8 תמונות בעמוד המוצר. בצילומים שבעמוד המוצר,חשוב לגוון. לתת זוויות שונות, להראות את המוצר בפעולה או בסביבתו הטבעית ולהוסיף קלוזאפים המפרטים צדדים טכניים כמו כפתורים, שקעים וכד'.

לוגו אמזון
לוגו אמזון

למה צילום על רקע לבן?

עם מעבר השוק לאינטרנט מבין כל בעל עסק שאם הוא לא באינטרנט הוא לא קיים…
כאן נולד הצורך בצילום פשוט ונקי, שיבדל וימכור את המוצר שלכם.

כאשר המוצר מופיע על רקע לבן אנו מבודדים אותו מכל קונוטציה ומציגים אותו בצורה נקייה וברורה.
עם זווית ותאורה נכונים אנו מייצרים אימג׳ מנצח המניע לפעולה = קניה 

לוגו גוגל
לוגו גוגל

מתי לא חייבים רקע לבן?

אנו נשתמש ברקעים צבעוניים כאשר נרצה להציג את המוצר בסביבתו הטבעית
או בסביבת העבודה שלו.

גם בצילומי אווירה לאינסטגרם, כדאי ורצוי לגוון.
לקטלוג או כתמונה ראשית באתר,
אם הצילום מוקפד ומציג יפה את המוצר
אפשר על לבן אך לא חובה, תלוי בקונטקס.

אם מדובר בצילום לאמזון, אז בנוסף להקפדה ולדיוק,
חובה לשמור על כל חוקי הפורמט שאמזון דורשים בצילום מוצרים.
לוגו אינסטגרם.jpeg
לוגו אינסטגרם.jpeg

מהו התהליך הצילום?

בדפי האתר הראשיים או בראשי העמודים עדיף להציג תמונות מושכות.
תמיד נרצה להציג שם צילומים יפים שמוכרים את המותג כמו צילומי תדמית, צילום מוצרים לפרסום או צילומי פרסום אחרים.

במקרה הזה נגבש קונספט חזק שימכור את העסק שלכם ויעביר את המסר פשוט וברור.
אנו ניצור עבורכם צילום עם קומפוזיציה חזקה ומסר מנצח, שימכור חזק יותר את המותג שלכם.
כדאי לזכור שבסופו של דבר צומת  מוצר אפקטיבית ומושכת תהיה בד״כ העוגן למכירה.

אם אתם לקוחות קפדניים, נזמין אתכם לסטודיו באווירה נינוחה וביתית,
ועל כוס קפה איטלקי משובח, תוכלו לראות ולאשר כל פריים, תוך כדי הצילום.

אם אתם עסוקים ויש לכם יותר מידי עניינים על הראש נוכל גם לעבוד בשיטת ״שגר ושכח״.
לאחר בירור הפרטים והבנה מדויקת של המטרה אנו נדאג ונבצע את כל הנדרש,
מהזמנת השילוח ועד החזרת המוצרים אליכם.

אם לא תרצו את המוצרים לאחר הצילום – נדאג לתרום אותם לאנשים או מוסדות שצריכים אותם, ואם גם זה לא, נדאג ״להיפטר״ מהם, בדרך הכי ירוקה ומתחשבת בסביבה.

process

האם צריך עיבוד לתמונות, טיפול דיגיטלי בפוטושופ?

גם במוצרים חדשים ״מהניילון״ יש קצת שריטות, כתמים או פגמים שעלולים להראות בצילום. כדי למקסם את התוצאה, נשמח לבצע עבורכם טיפול ״פוטושופ״ לכל תמונה.

בפוטושופ הכל אפשרי – נוכל לרטש כמעט כל פגם,  לבצע ״הלבשות״ וחיבורים של תמונות שונות לכדי תמונה אחת, לבצע שינויי צבע, או כל טיפול מורכב אחר, או לבצע צריבה (לקבלת רקע שקוף, מוכן לשתילה ושילוב ברקעים שונים).

בכדי לקבל תאורה מושלמת למוצר נזדקק לעיתים להתייחס פחות לרקע בכדי שהמוצר יוצג בתאורה מושלמת ומקצועית,  כך שהרקע לא יוצא לבן בוהק או במילים פשוטות הלבן לא לבן מושלם.

במקרים כאלה נשתמש בצריבה פשוטה כדי לערוך ב״פוטושופ״ את הרקע ללבן בוהק.

פוטושופ
פוטושופ

האותיות הקטנות – או בעברית, מה תקבלו?

אחרי חיוך וקפה תקבלו גם:
צילום ברזולוציה גבוהה – מתאימה לדפוס (פרינט)
צילום ברזולוציה המתאימה לאתר שלכם ע״פ הגדרתכם מראש (למשל תמונה ריבועית 1000 על 1000 פיקסל)
עריכה בסיסית חינם – כיול צבע, חידוד, וריטושים קלים
הנחת נאמנות ללקוחות קבועים, – קבלת מחיר טוב ללקוח שצריך צילומים מידי תקופה.
בכל הקשור לצילום מוצר תקבלו מאיתנו את התמונה המושלמת למוצר שלכם.
הסטודיו מספק גם קשת רחבה של שירותי צילום נוספים במחירים מעולים.
ניתן כמובן אם תרצו, לצלם אצלכם או בכל לוקיישן נדרש, בתוספת מחיר בהתאם לצרכים ולמרחק.

קפה איטלקי משובח בסטודיו
קפה איטלקי משובח בסטודיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *